27 April

Har blivit dåligt med träning den sista tiden. Bara lite under promenaderna. Busan har mest fått fara runt på diverse grillningar och utflykter. Det behöver hon. Märkte det idag då hon var med i stan för att vi skulle grilla. Åh, hon drog, var ej kontaktbar och gjorde underbara utfall. När vi väl slog oss ner med grillen var det minst lika jobbigt att hålla koll på fotbollarna som for omkring, barnen som lekte, cyklister och allt annat som rörde sig runt och på den stora ängen.

Efter att vi ätit blev det en flytt till hamnen, då var det jobbigt med karusellbygget bakom och fåglarna i vattnet. På centralen var det ju sååå många människor att hälsa på att jag gick hängde i kopplet bakom var inget hon märkte av.

Busan sammanfattar sin dag så här:

Åkte till stan,  redo att slänga mig på stranden, äta några måsar och steka i solen. Tror ni jag fick det? Icke! Jag fick inte ta glassen från gubben på marken, fick inte jaga fjärilar, fick inte göra någonting. Ligg still och var tyst. Jag är en malle? Kärringen är dum. Ta ut mig i stan och tro att jag är någon accessoarhund? Pff jag, tuffingen. Heter väl inte Busan utan anledning?! Men jag lyckades skrämma en människa som trodde han kunde hälsa på mig, Ha! Visade tänderna så vände han, mes.. Alla hundar flydde även för mig! Några skall och de begav sig vidare. Marken jag går på ägs även av mig. Kärringen var arg, jag vet. Kul att retas, skällde lite på henne och hade dragkamp med kopplet. Nej, inte något gladare humör direkt. Skitdag i stan helt enkelt!













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0